Equa Bank: Když banka účtuje poplatek, měla by být schopna doložit, že za něj poskytla službu!

Datum: 18.2.2013

Pokud si banka účtuje poplatky, měla by být schopná klientovi vysvětlit, za co přesně jsou, říká generální ředitel Equa bank Petr Řehák.

Jedním dechem dodává, že současná kritika poplatku za vedení úvěrového účtu je opodstatněná, nicméně ji nelze paušalizovat.

 

Co si myslíte o současné vlně nevole proti poplatkům za vedení úvěrových účtů? Je to pro banky reálná hrozba, nebo nafouknutá bublina?

Každá banka, která si účtuje poplatek za produkt nebo službu, by měla být schopná deklarovat, jaký náklad se k poplatku váže, co za něj klient dostává. Není to tak dávno, co se zvedla vlna nevole proti poplatku za vedení běžného účtu, poplatku za vklad či za výběr hotovosti.

Rozhodně nejde o bublinu, ale je třeba rozlišit banky, které tento poplatek účtují, protože v něm klient má zahrnuty některé služby, a na banky, kde je protihodnota pro klienta minimální, nebo dokonce žádná.

Nedivím se reakci klientů, kteří platí poplatek "za nic".

Letos se na bankovním trhu očekává významnější objem hypoték, kterým končí fixace (až 148 miliard Kč). Chodí k vám zákazníci spíše refinancovat, nebo pro novou hypotéku?

Je to vyvážené. Na letošní rok se v oblasti hypoték velmi těšíme. Příležitost na trhu je veliká, právě díky vyššímu objemu refinancování. Loni se nám dařilo nejen v oblasti refinancování, ale také v oblasti neúčelových hypoték a hypoték pro podnikatele.

 

V jakém objemu?

Ke konci roku 2012 jsme poskytli hypotéky o objemu více než dvě miliardy korun, s hypotékami jsme teprve začínali, v letošním roce očekáváme samozřejmě vyšší prodeje.

 

Funguje mobilita klienta?

U nás ano. V rámci kodexu mobility neregistrujeme významné komplikace. Do mobility klienta zahrnujeme i to, že za něj vyřizujeme veškerou administrativu při využití refinancování - RePůjčky. Tedy veškeré úkony související s předčasným splacením jeho půjček u původních poskytovatelů.

 

Co vás na vývoji českého bankovního trhu zaujalo?

Růst vzdělanosti klientů. Například v oblasti hypotečních úvěrů je skok v informovanosti klientů podle mého významný. Klienti produktu rozumí, jsou schopni se dostat až do jeho detailů a prostě si vybrat to nejlepší. Stejný trend se dá pozorovat také v oblasti běžných účtů. Osobně vnímám velký přínos projektů, které přispívají ke zvyšování finanční gramotnosti apod. To je posun správným směrem, který může bankovnímu trhu a klientům významně prospět.

 

Pozn.:

Kodex mobility klienta, zkráceně "mobilita klienta" - Jedná se o postup při změně banky, součinnost původní banky i nové banky. Klient má možnost požádat o převedení například všech trvalých příkazů ze své původní banky. Ke změně, převodu běžného účtu klientovi stačí navštívit novou banku. Změna banky neznamená zachování stejného čísla účtu.

Zdroj: penizeihned.cz - rubrika „HNBYZNYS - HN Peníze“; autor: Marek Schwarzmann; 18. 2. 2013

VYPLŇTE plnou moc a ZÍSKEJTE své poplatky zpět

Chci své poplatky zpět - plná moc

Kalkulačka poplatků

Nárok na vrácení bankovních poplatků starší 48 měsíců může protistrana (banka) v soudním řízení napadnout námitkou promlčení a nelze ho pak žalobci (klientovi banky) soudem přiznat. Odpadá tak zde důvod pro výpočet nároku staršího 48 měsíců. Podrobné informace naleznete v sekci časté dotazy.

  • Z toho získáte zpět:
  • Nebudete již muset platit:
  • Celková výše úspory:

NÁVOD jak postupovat

Přečíst

Podmínky spolupráce

Přečíst

 

Bankovní poplatky zpět od České SpořitelnyBankovní poplatky zpět od ČSOBBankovní poplatky zpět od Hypoteční bankyBankovní poplatky zpět od Raiffeisen Bank

Bankovní poplatky zpět od Axa Bank Bankovní poplatky zpět od Bank Gutmann Aktiengesellschaft  Bankovní poplatky zpět od BNP Paribas Fortis Bankovní poplatky zpět od BRE Bank S. A.
Bankovní poplatky zpět od České exportní banky Bankovní poplatky zpět od Českomoravské stavební spořitelny Bankovní poplatky zpět od Citibank Bankovní poplatky zpět od Českomoravské záruční a rozvojové banky Bankovní poplatky zpět od COMMERZBANK
Bankovní poplatky zpět od Deutsche Bank Bankovní poplatky zpět od Equa bank Bankovní poplatky zpět od Evropsko ruské banky Bankovní poplatky zpět od Fio banky Bankovní poplatky zpět od GE Money Bank
Bankovní poplatky zpět od HSBC Bank Bankovní poplatky zpět od ING Bank Bankovní poplatky zpět od KB Bankovní poplatky zpět od LBBW Bank Bankovní poplatky zpět od MEINL BANK
Bankovní poplatky zpět od Modré pyramidy stavební spořitelny Bankovní poplatky zpět od Oberbank AG Bankovní poplatky zpět od Poštové banky Bankovní poplatky zpět od PPF banky Bankovní poplatky zpět od PRIVAT BANK AG
Bankovní poplatky zpět od Raiffeisenbank im Stiftland eG Bankovní poplatky zpět od Raiffeisen stavební spořitelny Bankovní poplatky zpět od RBS Bank Bankovní poplatky zpět od Saxo Bank Bankovní poplatky zpět od Sberbank CZ
Bankovní poplatky zpět od Buřinky - Stavební spořitelny České spořitelny Bankovní poplatky zpět od UniCredit Bank Bankovní poplatky zpět od Volksbank CZ Bankovní poplatky zpět od VÚB banky Bankovní poplatky zpět od Waldviertler Sparkasse Bank AG
Bankovní poplatky zpět od Wüstenrot Bankovní poplatky zpět od ZUNO BANKY AG Bankovní poplatky zpět od Bank of Tokyo Mitsubishi  Bankovní poplatky zpět od ERA Poštovní spořitelny   

 

Více bank