Zpětné vrácení bankovních poplatků

Smluvené neznamená (vždy) zákonné!

Co to znamená?

To znamená, že i když s někým uzavřete písemnou smlouvu, kterou si před podpisem pozorně přečtete, textu i obsahu rozumíte, ujednání jsou určitá a srozumitelná - může i taková smlouva obsahovat nezákonné ujednání.

Nezákonné proto, že je v rozporu se zákonem. Pokud je takové ujednání nezákonné, pak je neplatné. Někdy může i neplatnost jednoho ujednání ve smlouvě dokonce způsobit neplatnost smlouvy jako celku - tedy, že je celá smlouva neplatná.

Účtování bankovních poplatků za vedení účtu je nezákonné!

Je to v rozporu nejen s českým právním řádem, ale též s právem Evropské unie, jehož právo se Česká republika zavázala dodržovat (více v sekci „o nás“).

Sjednání poplatku za službu, jež není klientovi poskytována a jež je vykonávána pouze v zájmu banky, je nepřiměřenou podmínkou ve spotřebitelské smlouvě, která nemůže požívat právní ochrany - je tedy nezákonná, a proto je i neplatná.

Co toto zjištění znamená pro Vás, klienta banky?

Že všechny poplatky, které jste až do dnešního dne zaplatil bance za vedení či správu úvěrového účtu jsou nezákonné.

Právní terminologií vyjádřeno - na straně banky se jedná o bezdůvodné obohacení vzniklé tím, že jste jí plnil/a z neplatného právního úkonu.

Proto se nejen můžete, ale pokud chcete skutečně Vámi dosud zaplacené poplatky vrátit - pak se musíte tohoto svého nároku domáhat aktivně.

Banku je tedy třeba vyzvat k vrácení poplatků za vedení či správu úvěrového účtu. Banka by je pochopitelně měla, na základě výzvy, vrátit dobrovolně. V současné době však banky zaujaly postoj, že vracet poplatky nebudou, nechť si jejich vrácení žaluje každý klient u soudu sám.

Jak v jednání s bankou, tak případně v jednání s Finančním arbitrem, ale především v soudním řízení nabízíme naši kvalifikovanou pomoc a právní službu.

Ve Vašem zastoupení proto budeme požadovat vrácení bankovních poplatků, které jste bance zaplatil/a v uplynulých 4 letech.

Proč "jen" 4 roky zpětně?

Protože v případě soudního sporu může banka uplatnit tzv. „námitku promlčení“ toho nároku, který by čtyřletou hranici přesahoval (vše, co bylo Vámi zaplaceno před více jak 4 roky, banka může napadnout touto námitkou a soud v důsledku této námitky nemůže tento Váš nárok - i když je zřejmé, že se jedná stále na straně banky o bezdůvodné obohacení - vůbec přiznat). Soud Vám tedy přizná jen to, co není promlčeno.

4 roky zpětně se počítají od data podání žaloby k soudu, proto neváhejte a registrujte se co nejdříve - aby Váš nárok nemohla banka úspěšně napadnout námitkou promlčení.

Námitka promlčení neznamená, že Váš nárok neexistuje. Znamená pouze to, že promlčený nárok nemůže soud žalobci přiznat.

Zajistíme pro Vás vrácení bankovních poplatků, jež jsou nezákonné, jak u existujících úvěrových či hypotečních smluv, tak u smluv či hypoték, které již skončili (většinou z důvodu splacení).

I zde však platí, že byste neměli váhat s registrací, protože i zde platí možnost vznést námitku promlčení ze strany banky (v soudním řízení).

Kolik Vám banka vrátí peněz?

Je-li výše poplatku 600,- Kč měsíčně - vrátí Vám banka (za 4 roky zpětně) částku: 28.800,- Kč.

Je-li výše poplatku 200,- Kč měsíčně - vrátí Vám banka (za 4 roky zpětně) částku: 9.600,- Kč.

Potřebujete poradit? Neváhejte a napište nám, rádi pomůžeme i vám s vrácením bankovních poplatků zpět.

Položky označené * jsou povinné.